2010. október 6., szerda

japán szasiko

szasiko varrással készült falikép
Meglepődve vettem észre, hogy blogomat megnézték Japánban (nyilván véletlenül odakattintott valaki). Erről jutott eszembe, hogy milyen kedves emberek a japánok. Olyan helyen élek, ahol nagyon sok japán turista megfordul (többek között). Többször tapasztaltam, hogy ha meglátnak egy Toyotát, vagy Suzukit, az egész csoport lelkes tapsolásba kezd. Örülnek, hogy országuk termékei itt, a világ másik felén is jelen vannak. Erről viszont eszembe jutott, hogy milyen szép az ő népi himzésük, a szasiko. Meg hát hajtogatni is bámulatosan tudnak. A temari labdák meg  egyenesen csodálatosak. Egyszer, én is megpróbáltam a szasiko-t, és a textilből való hajtogatást is. Egy faliképet és egy ágytakarót készítettem ezekkel a technikákkal, és naponta ha rájuk nézek, tisztelettel adózom a japán kultúrának.

2 megjegyzés:

  1. Milyen szépeket készítettél! Én is olvastam már a
    szasikoról, és ismerem a temari gömböket is, nagyon tetszenek.Micsoda türelem kellhet egy ilyen gömb elkészítéséhez !
    A neszik is olyan szépek mind, és az a 3D virágos ... !!
    Mikor ilyeneket látok, mindig arra gondolok, meg kellene már barátkozni azzal a varrógéppel... :))

    VálaszTörlés
  2. Igen, de a kézi munka, amiket te készítesz, az meg nekem csoda

    VálaszTörlés